Fotosin's photography portal

Temat: APEL DO NAUCZYCIELI !!
Jestem nauczycielem dyplomowanym ( tez uwazam ,że to strata czasu- zrobiłam bo
wymagał tego dyrektor,egzaminatorem OKE, uczę matematyki, matka króliczka
doswiadczalnego czyli tegorocznej maturzystki.
1. ZUPEŁNY brak korelacji w programach pomiedzy gimnazjum a LO (w gimnazjum
mało teści a w LO zbyt duzo jak na 3 lata dotyczy matematyki) -DLACZEGO?
2. Jak minister może odpowiedziec tegorocznym maturzystom (bez zadnych
konsekwencji czat bodaj z wrzesnia), że za pare lat uczelnie na pewno przyjma
na podstawie matury? CO TO MŁODYCH LUDZI OBCHODZI JAKA BEDZIE MATURA ZA KILKA
LAT?
3. Co MENiS robi,żeby uczelnie rzeczywiscie uznały mature a nie robiły swoje
egzaminy(nazwa sprwdzianami predyspozycji ) bo taki był zamysł nowej matury?
4.DLACZEGO ŚWIDECTWA MATURALNE (wypowiedz w Trójce szefowej OKE)BEDA WYDANE
DOBIERO 30 CZERWCA JEŻELI EGZAMONATORZY SPRAWDZA JE W PRZECIAGU GÓRA 2 TYGODNI.
5 Zapewne padnie kilka uwag,ze musimy cos tam..bo tak jest w Unii to może
jeszcze pytanie kiedy nauczyciel bedzie miał takie warunki pracy i płacy jak w
Unii? (GW niedawno publikowała raport na ten temat,dzisiejsz zaś donosi, dla
porównania,że w W-wie brakuje 25-30 mln na ...pensje dla nauczycieli, skandal
czy pracownicy MENiS tez nie dostana pieniedzy w grudniu?)
Jako nauczyciel odnosze wrazenie ,że kazdy z urzedników MENiS po przekroczeniu
progu na Szucha zapomina jak to jest byc nauczycielem , zapomina....bo ma
ciepłą posadke i reszta sie nie liczy. Szkoda tylko,że młodziez na samym progu
zycia doświadcza takiego lekceważenia.Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,17651806,17651806,APEL_DO_NAUCZYCIELI_.html



Temat: Rok 2009 w edukacji i szkolnictwie wyższym
> A dlaczego nauczyciele dyplomowani dostali podwyzke procentowa 3
> razy nizsza niz np stazysci? Myslalam,ze dyplomowani sa fachowcami w
> swoim zawodzie, a stazysci poczatkujacymi. To jest ohydna
> dysktryminacja i manipulacja. Innym przykladem totalnej
> niesprawiedliwosci sa maturalne egzaminy ustne z j. obcych.
> Nauczyciel przebywa na egzaminie 60 min, a ma zaplacone za 20 min.
> Bywa tak,ze w ogolnym rozliczeniu godzin nauczyciele musieliby
> doplacac do tych egzaminow. To jest totalny idiotyzm. I tak nalezy
> traktowac tego typu zarzadzenia MEN. Oszczedzajcie na sobie, a nie
> na ludziach, ktorzy wykonuja ciezka prace. To dzieki nim ludzie w
> MEN biora pieniadze za swoje idee fix. Jaki rzad, takie MEN i reszta
> w tym rzadzie.
No niestety ale nauczyciele dyplomowani juz nie sa fachowcami na
wszystkich szkoleniach i konferencjach mówi sie o doktoracie , czyli że
nauczyciel powinien naukowo się doksztalcać?!. Ja mam doktorat i
przygladam się ze zmrózonym okiem poczynanaiom pani minister, i zadam jej
pytanie komu pani minister chce przez takie zapisanie w ustawie
przygotowac miejsce w szkole?, ja wam odpowiem pracownikom naukowym
nieudacznikom , jak zmiejszy sie ilosc uczelni(a to przewiduje system
Boloński) reszta kadry wejdzie do szkó wykaszajc tzw. nauczycieli od
stazysty do dyplomowanego!!) to juz dzieje sie na moich oczach!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23,105004190,105004190,Rok_2009_w_edukacji_i_szkolnictwie_wyzszym.html


Temat: egzaminator na maturze/ nauczycielka gimnazjum
egzaminator na maturze/ nauczycielka gimnazjum
Witam wszystkich :)

Do tej pory tylko czytałam forum ale po raz pierwszy zdarzyło mi się mieć
pytanie :)

W tym roku zaczynam staż na nauczyciela dyplomowanego - chciałabym w ramach
stażu zrobić kurs na egzaminatora. Pytanie czy mogę - uczę języka angielskiego
w gimnazjum - byłabym więc egzaminatorem tylko na maturze. Na stronie MEN jest
napisane, że:

"Egzaminatorem może zostać osoba, która spełnia następujące wymagania:

1. posiada kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w
szkole, z zakresu której przeprowadzany jest sprawdzian lub egzamin, (...)"

czyli mam rozumieć, że mnie to wyklucza?

Z kolei koleżanki z liceum twierdzą, że na maturze w komisjach były
nauczycielki z gimnazjów...

Liczę, że ktoś się już spotkał z taką sytuacją - dzięki za wszystkie
ewentualne odp :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,21006,47947127,47947127,egzaminator_na_maturze_nauczycielka_gimnazjum.html


Temat: 7 marca 1974, środek Rybek
7 marca 1974, środek Rybek
Hej, jestem z Łodzi. Czy ktoś ma tę samą datę? Ja jestem Magda. Mam pytanie
(choc może powinnam była najpierw przegrzebać wszystkie wątki, które juz są):
czy jeszcze ktoś na tym forum spodziewa się dziecka? Ja jestem dopiero na
poczatku drogi, siódmy tydzień. Chciałam go, a teraz... Arek sie cieszy,
rodzice jedni i drudzy mają usmiechy od ucha do ucha, a mnie ogarnęło
przerażenie. Jestem nauczycielką angielskiego w gimnazjum, od września miałam
objąć wychowawstwo pierwszej klasy językowej, zacząć staż na nauczyciela
dyplomowanego (dla ludzi spoza branży: to tak jakby najwyższa kategoria), w
sierpniu wybierałam się do pracy do Anglii (jako instruktor na obozie) a
tu...Zrewsztą praca to nic, ale pojawia się masa pytań - co do związku, co do
samej siebie. Tak jakby nagle podano termin egzaminu z życia...Więc to już? (
a może DOPIERO)
"Na narodziny dziecka świat nigdy nie jest gotów,
Jeszcze nasze okręty nie wróciły z Winlandii,
Jeszcze przed nami przełęcz Świętego Gotharda..."
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28463,25928103,25928103,7_marca_1974_srodek_Rybek.html


Temat: Nauczyciel z awansem, ale bez chęci
Nauczyciel z awansem, ale bez chęci
Zgadzam się z gobi05, bo znam sytuacje w których dokumentację do
awansu na dyplomowanego, pisza na komuterach nauczyciele kontraktowi
albo stażyści dla swoich starszych kolegów. Wszyscy o tym w szkole
wiedzą, łącznie z dyrektorem,który potem ocenia pozytywnie takie
sprawozdanie. Potwierdza się w szkołach, przynajmnie na moim
terenie, to co piszesz. Tam gdzie najwięcej dyplomowanych, tam
najgorsze wyniki egzaminów. I wcale nie są tutaj potrzebne żadne
badania, bo jest to tajemnicą poliszynela.Najbardziej starają się w
szkole i najwięcej z siebie dają młodzi nauczyciele, ci najgorzej
opłacani, a dyplomowani spoczywają na laurach. Sorry, może nie
wszyscy, bo zawsze zdarzy się chlubny wyjątek,który tylko potwierdza
regułę. Kartę Nauczyciela zawsze można zmienić i jest to pokrętne
wytłumaczenie, że tak już musi zostać.W sprawie awansu najwięcej do
powiedzenia ma dyrektor, który ocenia sprawozdanie z przebiegu
stażu. Na moje pytanie do wizytatora kuratorium "dlaczego każdy
nauczyciel który złoży wniosek o wszczęcie postępowania na
nauczyciela dyplomowanego, otrzymuje ten awans?", otrzymałam
odpowiedż, że sprawę przesądza pozytywna ocena sprawozdania przez
dyrektora. A jak to wygląda w praktyce to już wiemy. Na pewno trzeba
to zmienić, a ocena pracy nauczyciela przez komisję kwalifikacyjną
powinna być bardziej praktyczna niż tylko na podstawie przedłożonych
dokumentów i kilku pytań. Przeciez to chyba nie problem, żeby
komisja postawiła komputer i sprawdziła umiejętnosci nauczyciela?
Dużo by pisać, ale chyba szkoda czasu, znając nasze realia niewiele
się zmieni, a na pewno nieprędko.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,904,84268438,84268438,Nauczyciel_z_awansem_ale_bez_checi.html


Temat: EEEgzaminy na MIANOWANEGO !!!
100 pytań na mianowanego
O co może zapytać Cię komisja?

Oto 100 pytań, które pojawiły się na egzaminach na mianowanego w różnych
regionach Polski:

1. Jakie metody aktywizujące stosujesz na swoich zajęciach?
2. W jaki sposób indywidualizujesz pracę swoich uczniów?
3. Wymień co najmniej dwa kryteria wymagań na oceny szkolne.
4. Jakie cechy dobrego nauczyciela są Ci najbliższe?
5. Jakie dokumenty regulują pracę szkoły?
6. Co bierzesz pod uwagę oceniając uczniów?
7. Jakie osiągnięcie zawodowe sprawiło Ci największą satysfakcję?
8. W jakiej formie pracy pozalekcyjnej spełniasz się najlepiej?
9. Jakie metody prowadzenia zajęć wydają Ci się najlepsze?
10. Jak dążysz do ukształtowania wychowanka zgodnie z wizją absolwenta?
11. Jak planujesz i wdrażasz współpracę z rodzicami?
12. Jakie korzyści wyniosłeś z obserwowanych zajęć prowadzonych przez opiekuna
stażu i jak wykorzystasz je w prowadzeniu swoich zajęć?
13. Scharakteryzuj wybraną trudną sytuację wychowawczą i sposób jej rozwiązania.
14. W jaki sposób dokonuje się korekt w dokumentacji szkolnej np: w dzienniku
lekcyjnym, arkuszach ocen?
15. Jaki program nauczania wybrałeś i dlaczego ten, a nie inny?
16. Wymień dokumenty wewnątrzszkolne i omów jeden z nich.
17. Wyjaśnj kwestię czasu pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze.
18. W jaki sposób można wykorzystać komputer na lekcjach matematyki?
19. Jak rozwiązujesz konflikty powstające w zespole klasowym?
20. Kto powołuje dyrektora placówki?
21. Jak długo trwa rok szkolny? (odpowiedź: do 31 sierpnia)
22. Na jakiej podstawie nawiązuje się stosunek pracy z nauczycielem np.
kontraktowym?
23. W jaki sposób diagnozujesz problemy środowiskowe w swojej szkole?
24. Jak motywujesz uczniów do pracy?
25. Kto powołuje komisję na egzamin dla nauczycieli ubiegających się o stopień
nauczyciela mianowanego?
26. Czym są i jaki jest sens stosowania celów operacyjnych?
27. Jakie znaczenie ma doskonalenie nauczyciela, jakie znasz formy
doskonalenia zawodowego?
28. Dyskusja na temat jednej z przeczytanych lektur.
29. Ile wynosi tygodniowy czas pracy nauczyciela?
30. Czym charakteryzują się aktywizujące metody nauczania? Omów jedną z nich.
31. Jaki sukces dydaktyczny lub wychowawczy odniosłeś w okresie stażu?
32. Czy nauczyciel kontraktowy może uczyć według własnego programu?
33. Podaj przykłady realizacji ścieżek edukacyjnych na swoich zajęciach?
34. Jakie korzyści płyną z uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego?
35. Czy lepiej czujesz się jako wychowawca, czy jako nauczyciel przedmiotu?
36. Jak rozwiązujesz problemy wychowawcze w klasie? Kogo prosisz o pomoc?
37. Na jakiej podstawie prawnej wystawiasz oceny końcoworoczne?
38. Co sądzisz o reformie edukacji?
39. Jakie przepisy określają obowiązki nauczyciela?
40. Kryteria diagnozowania potrzeb RP w ramach WDN.
41. Jakie znasz sposoby dokonywania analizy wyników testów pomiaru osiągnięć?
42. Wymień prawa i obowiązki nauczyciela.
43. Jakie są funkcje rady pedagogicznej?
44. Jaki są cele ewaluacji?
45. Wymień akty prawne regulujące pracę w oświacie.
46. Co może zrobić uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną na koniec roku?
47. W jaki sposób oceniasz uczniów? (pytanie dotyczy wewnątrzszkolnego i
przedmiotowego systemu oceniania).
48. Jakie są różnice w wymaganiach na nauczyciela mianowanego i dyplomowanego?
49. W jaki sposób angażujesz uczniów do pracy na rzecz szkoły?

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16464,43444831,43444831,EEEgzaminy_na_MIANOWANEGO_.html


Temat: dom wariatów czy szkoła ?
misiu11 napisał:

> Chciałem skończyć juz te dyskusje, bo mi rece
opadają.Widzę, ze jestes tez
> nauczycielem, ktory wykonuje sumiennie swoje
zadania.Pracujesz w zespolach
> przedmiotowych, ustalacie wewnetrzny system oceniania,
konstruujecie testy,
> przeprowadzacie pomiar, czyli tak jak powinno to wyglądać.

Staram się wykonywać sumiennie swoje obowiązki w innym
zawodzie.

W przypadku naszego
> przyjaciela U6 widze brak odpowiedniego warsztatu i
zaangazowania w prace
> szkoly.

Okazało się, że U...6 opisywał fakty z przeszłości 10
–letniej a więc przed reformą – szkoda, że dowiadujemy
się o tym dopiero teraz. Nie pracuje już w szkole, więc
to czy zna lub nie zna warsztatu pracy nauczyciela, nie
ma tu znaczenia.



Napisal on, ze jego poruszyło moje stwierdzenie dotyczace
sympatii
> uczniow w stosunku do jego osoby.Absolutnie nie mialem
tego na mysli.Smieszy
> mnie wyciaganie wnioskow, ze na podstawie tego mozna
wnioskowac, ze jest
> doskonalym pedagogiem i jego proces ksztalcenia jest
nienaganny.roznie to bywa
> z ta sympatia uczniow, niektorych jest bardzo szczera,
a niektorzy spodziewaja
> sie jakis korzysci. Koledze U6 staralem wyjasnic, ze
pewna standaryzacja w
> oparciu o pomiar dydaktyczny pozwoli na porownywalnosc
umiejetnosci
> uczniow.
Jako pedagog niegrzecznie rozpocząłeś dyskusję – najpierw
obraziłeś nie wyjaśniając niedomówień a później
przedstawiłeś argumenty. Zadziałały emocje, które są złym
doradcą. Zastanów się, jeśli w dialogu najpierw obrazisz
i nie przeprosisz ucznia - będzie przyjmował Twoje
wyjaśnienia? U...6 prawdopodobnie poczuł się uczniakiem
stłamszonym przez belfra.


Skoro jestes czynna zawodowo nauczycielka to zapewne
zauwazylas ze
> jednak testy sa w stanie bardziej obiektywnie to uczynic.

Jeszcze raz wyjaśnię – nie jestem nauczycielką. Jako
rodzic uważam, że testy są bardziej obiektywne. Choć to
też różnie bywa. W pytaniach otwartych będą obiektywne, w
pytaniach zamkniętych mniej obiektywne – można trafiać
jak w Toto – lotku. : )) Mogę tylko powiedzieć, że
jestem zadowolona z wprowadzenia egzaminu zewnętrznego
ponieważ dzięki niemu następuje właściwa selekcja uczniów
do szkół średnich (pod warunkiem, że uczciwie przebiega
nabór uczniów). Córka moja wybrała szkołę, która na
szczęście przyjmowała uczniów wg. punktacji i cieszy się,
że chodzi do klasy o wyrównanym poziomie – nie ma
lepszych i gorszych. Opowiada, że nauczyciele przy
oddawaniu testów czy sprawdzianów chwalą ich za wysokie
wyniki. Jeśli zdarzy się ocena negatywna to uczniowie nie
mają pretensji do nauczyciela tylko mówią – odpuściłem
(łam) sobie. Uważam, że taka selekcja powinna nastąpić
już po szkole podstawowej a nie równać wszystkich w dół
(najsilniejsi uczniowie mają 3 lata stracone –
praktycznie stoją w miejscu, jest to największa zbrodnia
jaką popełnia polska oświata, gdyż hamuje rozwój młodego
pokolenia)

Pytanie jest
> nastepujace!Jak skonstruowac poprawnie test, aby byl on
odpowiednim narzedziem
> pomiarowym?stwierdzilem, ze jest do tego potrzebna
wykladnia naukowa, a jednym
> z najwiekszych autorytetow od pomiaru jest prof.Niemierko.

Na to pytanie nie odpowiem, po prostu nie znam się na
tym. Uważam, że ocenianie jest bardzo trudne.

Nasz adwersarz nie
> uznaje jego (chociaz jak sam pisze) nie ma o tym
zielonego pojecia.Czy jest to
> postawa nauczyciela tworczego, nawet niech pochodzi z
Yale czy tez Harwardu!
> zapewne tam wykladowcy nie sa az tak butmni i twierdza
nie znajac zagadnienia,
> ze jest do d...!Widzę, ze jestes jedyna osoba, ktora
zna sie na naszej ciezkiej
>
> merytorycznej pracy.

Nie znam się na merytorycznej pracy nauczyciela, jestem
tylko jej obserwatorem.


Wniosek mam ten sam, ze nie angazowal sie odpowiednio w
> prace szkoly.A wiesz co twierdzil, ze to co robimy to
tandeciarstwo.Owszem jak
> wszedzie zdazaja sie w kazdym zawodzie osoby, ktore
pomylily sie z wyborem
> zawodu.Mysli, ze jak prowadzil zajecia w USA to juz
wszystko co robi jest THE
> BEST.Pozdrawiam Mario, zycze wielu sukcesow w pracy!!!

Dziękuję za życzenia i przypuszczam, że życzenia dotyczą
pracy niekoniecznie w zawodzie nauczycielskim. : )

No proszę jak bardzo łatwo można na forum zostać
nauczycielem. Staż mam zaliczony czy z góry dostaję
dyplomowanego? : )))


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,54,9084072,9084072,dom_wariatow_czy_szkola_.html